شاهزاده ویلیام و هری به خاطر مصاحبه “تقلبی” با دیانا به بی بی سی توهین می کنند

[ad_1]

  • تحقیقات مستقل نشان داده است که مارتین بشیر ، خبرنگار بی بی سی ، برای بدست آوردن مصاحبه انفجاری خود با پرنسس دیانا ، در جعل مدارک مقصر است.
  • بی بی سی نتوانست به درستی نحوه تنظیم آن را در آن زمان تحقیق کند و از آن زمان از خانواده سلطنتی عذرخواهی کرده است.
  • از آن زمان ، شاهزاده ویلیام گفت که “کمک قابل توجهی به [Diana’s] ترس ، پارانویا و انزوا “در آخرین سالهای زندگی او.
  • پرنس هری بیانیه جداگانه ای صادر کرد و گفت: “اثرات تپش های فرهنگ استثمار و اقدامات غیراخلاقی در نهایت جان او را گرفته است.”

شاهزادگان ویلیام و هری روز پنجشنبه به بی بی سی و روزنامه نگار مارتین بشیر به دلیل “راه تقلب” بشیر مصاحبه تلویزیونی انفجاری خود را با پرنسس دیانا ، مادر فقید آنها دریافت کردند ، که در آن او از ازدواج پر دردسر خود با پرنس چارلز توضیح داد.

انتقاد شدید آنها ساعاتی بعد صورت گرفت تحقیقات مستقل نشان داد که بشیر از اسناد جعلی استفاده کرده است در سال 1995 صندلی پر شور و هیجان خود را در کنار دیانا به دست آورد و رهبران بی بی سی نتوانسته اند به اندازه کافی نحوه تنظیم آن را بررسی کنند.

ویلیام گفت که روش متقلبانه دریافت مصاحبه “به طور قابل توجهی” تأثیر می گذارد که مادرش از طریق هوا گفت و “سهم عمده ای” در از بین رفتن روابط والدینش داشت.

وی افزود که حذف های نظارتی بی بی سی “به طور قابل توجهی در ترس ، پارانویا و انزوای آن” در سال های اخیر نقش داشته است.

دیانا و چارلز ، وارث تاج و تخت انگلیس ، در سال 1996 رسماً طلاق گرفتند. او در 36 سالگی در یک تصادف با سرعت بالا در حالی که سال بعد توسط عکاسان پاپاراتزی در پاریس تحت تعقیب قرار گرفت ، درگذشت.

ویلیام ، دوم در صف سلطنت ، در بیانیه گسترده ای که کاخ کنزینگتون شخصاً قرائت کرد ، افزود: “نظر قاطع من این است که این برنامه پانوراما هیچ مشروعیتی ندارد و هرگز نباید دوباره پخش شود.”

وی گفت: “او در واقع یک داستان جعلی پیدا کرد که بیش از یک ربع قرن توسط بی بی سی و دیگران تجاری شده است.”

در آزادی خود ، برادر کوچکتر ویلیام هری گفت که گزارش تحقیق “اولین قدم برای رسیدن به عدالت و حقیقت” است ، اما این اقدامات جعلی هنوز هم امروزه گسترده است – و در مرگ مادرش نقش داشت.

وی افزود: “تأثیر امواج در فرهنگ استثمار و اقدامات غیراخلاقی در نهایت جان او را گرفته است.”

اظهارات هری بیانگر نظرات برادر دایانا چارلز اسپنسر است که پیشتر مصاحبه 1995 را متهم کرده بود که تقریباً دو سال بعد در مرگ او نقش داشته است.

اسپنسر گفت: “او نمی دانست به کی اعتماد کند و سرانجام ، وقتی دو سال بعد درگذشت ، از هیچ گونه محافظت واقعی برخوردار نبود.”

“شرور و بسیار ناکارآمد”

گزارش جان دایسون قاضی ارشد بازنشسته می گوید بشیر بیانیه های جعلی بانکی را سفارش کرده است که به دروغ نشان می دهد برخی از نزدیکترین دستیاران دیانا توسط سرویس های امنیتی پرداخت شده اند تا وی را تحت نظر داشته باشند.

بشیر سپس آنها را به اسپنسر نشان داد تا در تلاش موفقیت آمیز او را ترغیب کند تا جلسه ای بین او و دیانا ترتیب داده و اعتماد او را برای تأمین مصاحبه جلب کند.

دایسون افزود: “با رفتاری كه شرح داده شد … آقای بشیر ناكافی و با نقض جدی” دستورالعمل های تحریریه خود شركت در مورد “رفتار مستقیم” رفتار كرد.

مدت ها بود که س aboutالاتی در مورد چگونگی قانع شدن بشیر از دیانا به برنامه اصلی BBC که با رکورد 22.8 میلیون نفر تماشا می شد و یک سری جوایز تلویزیونی را به دست آورد ، مطرح شده بود.

در آن ، او کاملا گفت “سه نفر در ازدواج او وجود داشتند” – او ، چارلز و معشوقه دیرینه اش ، و اکنون همسر کامیلا پارکر-بولز – و همچنین زنا را پذیرفت.

در آن زمان ، بشیر 58 ساله در آن زمان كم شناخته شده بود ، اما همچنان در مشاغل بالا در شبکه های تلویزیونی آمریكا فعالیت می كرد و با ستارگانی مانند مایكل جكسون مصاحبه می كرد.

او ساعاتی قبل از ارائه گزارش دایسون به روسای بی بی سی ، برای کار در این شرکت به عنوان سردبیر مذهب بازگشت تا اینکه هفته گذشته با استناد به بیماری ، بازنشسته شد.

تحقیقات داخلی 1996 توسط تونی هال ، رئیس آینده بی بی سی و یک شخص ارشد دیگر ، آن اسلومن ، بشیر را از خطا پاک کرد.

اما دایسون این کاوشگر را “ناکافی و بسیار ناکارآمد” خواند.

دایسون خاطرنشان كرد ، وی نتوانست از اسپنسر در مورد نسخه خود از وقایع بپرسد ، و آن را لغو كرد زیرا او نتوانست اقدامات بشیر را به درستی بررسی كند.

وی نوشت: “اگر آنها می توانستند گزارش آقای بشیر را آزمایش كنند … بعید است آنها به او ایمان آورده باشند و به این نتیجه برسند كه او” مردی صادق و قابل احترام “است.

“چیز احمقانه”

هال ، که اکنون رئیس هیئت مدیره گالری ملی انگلیس است ، اذعان کرد که تحقیقات “بسیار کمتر از حد مورد نیاز” است و گفت که “در استفاده از سو Martin ظن به مارتین بشیر اشتباه کرد”.

وزیر فرهنگ ، الیور داودن ، گفت كه دولت یافته های دایسون را در نظر خواهد گرفت و بررسی خواهد كرد كه آیا “اصلاحات بیشتر در حكمرانی” در بی بی سی لازم است یا خیر.

تیم دیوی مدیر عامل BBC ، که سپتامبر گذشته روی کار آمد ، گفت که شرکت گزارش را به طور کامل پذیرفته و “عذرخواهی کامل و بدون قید و شرط” را ارائه داده است ، و خاطرنشان کرد که اکنون روش های بهتری وجود دارد.

وی افزود: “بی بی سی مجبور شد بیشتر تلاش کند تا به قلب آنچه در آن زمان اتفاق افتاده برسد و در مورد آنچه می دانست شفاف تر باشد.”

اپراتور تلویزیون گفت که او جوایز برنده شده برای مصاحبه را برمی گرداند.

بشیر همچنین عذرخواهی کرد و گفت که جعل اظهارات بانکی “کاری احمقانه و عملی است که من به شدت پشیمانم”.

اما او ادعا می کند که “هیچ ارتباطی با انتخاب شخصی پرنسس دیانا برای شرکت در آن ندارد” و او هنوز هم به مصاحبه “بسیار افتخار” می کند.

دیوی همچنین اشاره کرد که شاهزاده خانم “علاقه مند به ایده مصاحبه با BBC است.” همسر بیگانه وی در سال 1994 با کانال تجاری ITV صحبت کرد و همچنین به زنا اعتراف کرد.

جان بیرت ، مدیرکل بی بی سی در سال 1995 ، در بیانیه ای گفت: “ما قبلاً می دانیم که بی بی سی خبرنگار مخفی را مخفی کرده است.”

منبع: خبر 24

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *